mana nilai kemanusiaan bagi manusia sekarang?.
apakah mahu dinilai jika sudah lebih teruk dari binatang?
tidak hiraukan perintahNya, malah membuat dosa ketika semua sedang solat jumaat?
tak kesah kau curi barang-barang aku, sebab barang tu bukan kepunyaan mutlak aku
laptop dan telefon bimbit apelah sangat berbanding azab nanti kau terima kat sana.
sangat tidak sabar menunggu saat itu
ketika kau terkedek-kedek bawak barangan curi
aku nak gelak puas-puas
bukan gelak sebab geram
tapi sebab kebodohan kau...
bukan dekat sekolah dulu kau tak penah belajar
mana yang baik, mana yang buruk
mana yang dosa, mana yang pahala
tidak mengapa wahai pencuri..
sekarang ni kau enjoy dulu k?
kau curi sepuas-puas hati kau selagi mana Allah bagi nikamt pancaindera untuk kau gunakan
nanti manalah tahu kau tetiba dah buta, tak boleh nak curi lagi dah kan?
kesian jugak.
aku sebenarnya kesian, kesian tengok kau...bagi aku ketawa kejap ea..
oklah kita jumpa disana ya pencuri?
assalamualaikum.
“I write to give myself strength. I write to be the characters that I am not. I write to explore all the things I'm afraid of. ” Joss Whedon
Tuesday, June 15, 2010
Tuesday, June 1, 2010
adat duduk asrama 1
ape khabar? tengah buat ape rakan-rakan? dah makan? bagus2..jangan tak makan. ceh dah macam pengacara kfc hour tanye pastu jawab sendiri macam tahu je penonton jawab macam tu.haha. siape kat sini pernah melalui fasa hidup kat asrama? angkat tangan? bagus2.turun2.baula..haha. suasana asrama adalah suasana yang tidak pernah dialami oleh pelajar ulang-alik.eh memang betul.asrama memang sebuah medium untuk melatih kita mengenal erti hidup berdikari, tolong menolong, jujur, setia kawan dan macam-macam. tapi yang penting, bukan kerjasama.bukan-bukan. tu penting jugak tapi sikap hormat yang lebih tua dan sayang yang lebih muda tu penting. tapi kan rasenye hormat yang lebih tua tu memang ade, yang sayang yang lebih mude tu macam takde. ade pun kalau awek die mude dari die.haha.sebabnye??. saya nak kongsi sikit pengalaman dan pengamatan saya selama 6 tahun dok asrama.antara kerja-kerja pembulian atau regging yang diterima oleh budak-budak junior.
1.basuh baju. ni wajibla. budak-budak junior kalau jumaat malam sabtu je. siaplah. masing-masing bawak satu beg balik kampung.bukan nak balik kampung tapi kene basuh baju senior. cit.mane yang nak mengelak tu terpakse sembunyi awal2.kalau sikit takpe.ni satu beg.pastu ade kain spender, singlet pagoda dan stokin segala.pasrah je kot.
2.iron baju. ni kerja lanjutan daripada basuh baju.dah basuh baju tak kan tak iron baju ye tak gitu?.hahaha.kadang-kadang baju sendiri tak teriron, nak iron baju senior plak tu kene beratur panjang sebab dekat bilik iron ade 2 iron je. satu rosak sebab si senior goreng telur atas iron, satu ag kene kongsi untuk satu asrama.sakit tu.
3.urut seluruh badan.kebiasaannye kalau senior ni lepas main bola.bola sepak ea.orang panggil ape tu soccer2.bukan bola kocek.pastu diowang mula sengal2 badan.juniorlah kebiasaanya jadi mangsa. daripada semua yang tak reti urut terus jadi tukang urut boleh bukak perkhidmatan urut erotik.cewah.takdelah.haha.lepas tu mengikut pengalaman seorang member.die telah menjadi pengurut tetap seorang senior ni dan die pernah cakap die terpakse mengurut "boboi" senior tu.apelah. kasihan die, jiwa batinnya terseksa.huhu.
4.buatkan homework. ni biasenye senior yang pemalas nauzubillah. tapi diorang pemalas macam nak lukis2 ke.atau pun kene tulis denda contoh kene tulis satu ayat sebanyak 300 kali.bapakla, tercabut tangan kot.die bersenang-lenang.
5.belikan makanan dekat kantin. ni perkara wajib bagi semua junior mesti kene. kalau macam tukang urut tu sesetengah je yang kene.tapi bab suruh2 beli ni memang semua kene. pernah kantin dah hampir tutup, senior suruh beli makanan. kalau dekat tak pela jugak.ni kantin gan asrama adelah jugak 2 marhalah perjalanan.haha.kalau yang senior kepala sikit suruh budak junior fly atau lompat pagar.ni salah satu latihan untuk membentuk junior tu supaya selalu fly.
ade satu kes pulak. tapi ni time super senior lah. mase saya dah takd. sorang senior bagi duit seposen kat junior pastu mintak belikan nasi goreng 50 sen dengan air sebungkus. gile ape?.mane nak cekau duit tu?.terpakselah junior tu korbankan duitnya.
kalau nak ikutkan banyak lagi. tapi mungkin ini care mereka latih junior hormat senior kot. dan bende ni macam menurun. senior tu dh blah, junior nek pangkat senior, diorang plak buat macam tu kt junior diorang.
1.basuh baju. ni wajibla. budak-budak junior kalau jumaat malam sabtu je. siaplah. masing-masing bawak satu beg balik kampung.bukan nak balik kampung tapi kene basuh baju senior. cit.mane yang nak mengelak tu terpakse sembunyi awal2.kalau sikit takpe.ni satu beg.pastu ade kain spender, singlet pagoda dan stokin segala.pasrah je kot.
2.iron baju. ni kerja lanjutan daripada basuh baju.dah basuh baju tak kan tak iron baju ye tak gitu?.hahaha.kadang-kadang baju sendiri tak teriron, nak iron baju senior plak tu kene beratur panjang sebab dekat bilik iron ade 2 iron je. satu rosak sebab si senior goreng telur atas iron, satu ag kene kongsi untuk satu asrama.sakit tu.
3.urut seluruh badan.kebiasaannye kalau senior ni lepas main bola.bola sepak ea.orang panggil ape tu soccer2.bukan bola kocek.pastu diowang mula sengal2 badan.juniorlah kebiasaanya jadi mangsa. daripada semua yang tak reti urut terus jadi tukang urut boleh bukak perkhidmatan urut erotik.cewah.takdelah.haha.lepas tu mengikut pengalaman seorang member.die telah menjadi pengurut tetap seorang senior ni dan die pernah cakap die terpakse mengurut "boboi" senior tu.apelah. kasihan die, jiwa batinnya terseksa.huhu.
4.buatkan homework. ni biasenye senior yang pemalas nauzubillah. tapi diorang pemalas macam nak lukis2 ke.atau pun kene tulis denda contoh kene tulis satu ayat sebanyak 300 kali.bapakla, tercabut tangan kot.die bersenang-lenang.
5.belikan makanan dekat kantin. ni perkara wajib bagi semua junior mesti kene. kalau macam tukang urut tu sesetengah je yang kene.tapi bab suruh2 beli ni memang semua kene. pernah kantin dah hampir tutup, senior suruh beli makanan. kalau dekat tak pela jugak.ni kantin gan asrama adelah jugak 2 marhalah perjalanan.haha.kalau yang senior kepala sikit suruh budak junior fly atau lompat pagar.ni salah satu latihan untuk membentuk junior tu supaya selalu fly.
ade satu kes pulak. tapi ni time super senior lah. mase saya dah takd. sorang senior bagi duit seposen kat junior pastu mintak belikan nasi goreng 50 sen dengan air sebungkus. gile ape?.mane nak cekau duit tu?.terpakselah junior tu korbankan duitnya.
kalau nak ikutkan banyak lagi. tapi mungkin ini care mereka latih junior hormat senior kot. dan bende ni macam menurun. senior tu dh blah, junior nek pangkat senior, diorang plak buat macam tu kt junior diorang.
Sunday, May 30, 2010
ape cerita kegemaran dekat TV mase anda kecik-kecik?
selamat malam yang sejahtera. anda sehat?. sudah minum susu? bagus!!, jangan lupa gosok gigi sebelum tido.tengah saya dok lepak-lepak dalam bilik sowang-sowang *jangan pikir bukan-bukan*sambil dengar lagu, tetibe terimbau *ceh* zaman kecik-kecik dulu. mase tu yang kita taw ape jek?. bangun tido, pastu mandi pastu makan, pastu ngadap tv,pastu selongkar kotak mainan,dah penat bermain, kene tidur petang, malam plak pegi ngaji kat umah jiran sebelah.lepas ngaji, makan dan tido. rutin seorang saya ketika kecik. korang mesti banyak pengalaman mase kecik yang tak bole lupa.antaranya intisari rancangan kartun kegemaran dekat tv.betul tak?? antaranya yang masih ingat.
1.Dash Yonkuro

cerita yang mengisahkan sekumpulan lima budak dengan mini mesin beroda empat*baru gempak istilah* sering beradu kekuatan dengan budak-budak lain.
2. cybercorps

peh, ni kartun wajib tengokla.bukan setakat sekolah rendah je. sampai masuk asrama mase sekolah menengah. time siaran die 9:30 ke kol 10? saya lupalah. tapi time ni mesti bilik tv asrma penuh sesak dengan budak-budak tak nak miss tengok cerita ni. dari budak junior sampai abang senior form 5 pun bersatu hati tengok cerita ni. yang lawaknya time commercial break mesti sume menyumpah-nyumpah.yela mne taknye time tengah klimaks bole plak benti nak iklan. pastu iklan apollo tuh tak nak lame pulak.lagi satu time dah nak ending tuh, keluar suare "adakah Goku dapat memenangi pertarungan sengit ini?" ...dan ape ntah persoalan-persoalan yang len lai. time ni la sume hangin.hahaha
1.Dash Yonkuro

cerita yang mengisahkan sekumpulan lima budak dengan mini mesin beroda empat*baru gempak istilah* sering beradu kekuatan dengan budak-budak lain.
2. cybercorps
cerita ni semua mesti tengok kan time kecik? cerita tentang polis kat jepun nun yng ade kostum gempak sikitla.tak boleh bla diowg punye briefcase keluar kat pintu loji yang bulat kat jalan tu. pastu diowang kene masuk dalam telefon awam segala. yang kaler hitam tuh siap ade piring astro dua kat bahu dia.haha
3. dragon ball

peh, ni kartun wajib tengokla.bukan setakat sekolah rendah je. sampai masuk asrama mase sekolah menengah. time siaran die 9:30 ke kol 10? saya lupalah. tapi time ni mesti bilik tv asrma penuh sesak dengan budak-budak tak nak miss tengok cerita ni. dari budak junior sampai abang senior form 5 pun bersatu hati tengok cerita ni. yang lawaknya time commercial break mesti sume menyumpah-nyumpah.yela mne taknye time tengah klimaks bole plak benti nak iklan. pastu iklan apollo tuh tak nak lame pulak.lagi satu time dah nak ending tuh, keluar suare "adakah Goku dapat memenangi pertarungan sengit ini?" ...dan ape ntah persoalan-persoalan yang len lai. time ni la sume hangin.hahaha
4.usop sontorian
ni pun satu agi kartun yang feymes mase kecik kan. seriuslah minat giler kat cite nih.cite sal budak kampung kat parit sonto, usop, abu, dol, ah kim, vellu gan singh. pastu si singh ni selalu gak lepak gan abang usop.alah usop punye abang.haha. pastu ayam yang name die selebet.
tu dia. sikit punye segak ayam jantan ni dengan suare die yang tak leh bla.hahaha.
5. kluang man
cerita ni pun feymes gak. cerita pasal borhan gan kawan die. mereka ni orang sakit jiwa. tapi boleh jadi hero.haha.pastu lokasi die dekat bandar Tumpoi. ceh. mentang-mentangla hospital permai yang dekat kawasan kempas tu termasuk dalam area tampoi. ubah sikit je.hahaha. kluang man ni macam batman melayu lah. pernah satu pagi mase saya kecik-kecik dulu, satu stesen radio temu ramah si borhan ni, mase tu plak saya terdengar dan dia boleh pulak jawab main-main sebijik dalam cerita kat tv.haha dok tergelak je. ade die jawab diet die makan daging kuda pastu bole cakap kat dejay, saya nak pegi makan ni. bile nak abis tanye-tanye nih?hahaha. karekter lain dalam cerita ni si tiong man (macam robin) tu, pastu inspektor shahab yang selalu tak puas ati gn kluang man sebab ganggu kerja polis konon, pastu penjahat die badut,samsir, majid kilat dan ape ntah lagi.kalau nak ikutkan banyak lagi cerite nak masukkan macam papa n mama yookies; kartun macam telur, bob the builder, thomas si kereta api, dan banyaklah.senang cite memang bestla time kecik-kecik dulu. enjoy je. tak macam sekarang ni, assignmentlah, kelas lah, itu lah ini lah.betul tak????
protokol yahudi
salam, entri kali ini saya salin dan tampal dari satu laman sesawang bercerita perihal protokol-protokol bangsa Yahudi.harap ia dapat membuka minda dan mata kita.
Protokol Yahudi telah dibawa ke pengetahuan umum pada tahun 1901M, apaila seorang wanita perancis telah mencuri naskhah protokol ini daripada seorang pemimpin tertinggi Freemasonary. Wanita tersebut telah mencurinya diakhir muktamar rahsia (Jewish Masonic Conspiracy) yang diadakan di Perancis. Di dalam naskhah asalnya tidak digunakan kalimah “Yahudi” kecuali di dalam dua tempat sahaja. Ianya hanya menggunakan perkataan “Kita” dan “Orang bukan Yahudi”. Protokol-protokol ini telah diterjemahkan ke bahasa Arab oleh Ust Mohd Khalifah Attunisi. Di bawah tajuk “Protokol Hukama Sohyuni”
Protokol Pertama
Cara memerintah sebaik-baiknya ialah dengan menggunakan kekerasan dan keganasan bukan dengan perbincangan ilmiah. Hak itu terletak kepada kekuatan. Siapa kuat, dialah berhak, kerana dalam hukum alam, kebenaran terletak dengan kekuatan. Sesungguhnya politik tidak sesuai dengan akhlak. Pemerintah yang berpandukan moral bukanlah ahli politik yang bijak. Mereka yang ingin memerintah, mestilah pandai menggunakan tipu helah dan matlamat menghalalkan cara. Minuman keras haruslah digunakan untuk mencapai tujuan itu.
Protokol Kedua
Bantuan-bantuan yang diberikan oleh bangsa yahudi melalui agen-agen Yahudi akan memperkuatkan kaum yahudi. Yahudi akan memerintah bangsa lain seperti bangsa itu memerintah negaranya sendiri, tanpa disedari bahawa mereka telah berada di bawah genggaman yahudi. Ketua pentadbir yang dilantik untuk mengatur pentadbiran negara, mestilah terdiri daripada orang-orang yang berjiwa budak, yang mudah diarah untuk kepentingan Yahudi. Melalui akhbar, Yahudi menggerakkan fikiran orang ramai serta mengambil kesempatan untuk mendapatkan emas, meskipun dari lautan darah dan airmata. Pengorbanan adalah perlu, kerana setiap nyawa dikalangan yahudi berharga seribu orang bukan Yahudi.
Protokol Ketiga
Yahudi akan menjadikan negara bukan Yahudi, sebagai gelanggang pertelagahan manusia yang boleh membawa huru hara, seterusnya menybabkan kemerosotan ekonomi. Yahudi akan berlagak sebagai penyelamat dengan mempelawa masuk ke ‘pasukan kita' iaitu Sosialis, komunis dan lain-lain yang dapat memberi ruang kepada Yahudi untuk menguasai bangsa bukan Yahudi. Dalam alam fikiran Yahudi, wajib ditanam perasaan bahawa semua haiwan itu (bukan bangsa Yahudi) akan tidur nyenyak apabila kenyang dengan darah. Ketika itulah senang bagi Yahudi memperhambakan mereka.
Protokol Keempat
Bangsa Yahudi mestilah menghapuskan segala bentuk kepercayaan agama serta mengikis daripada hati orang bukan Yahudi prinsip ketuhanan dan menggantikannya dengan perkiraan ilmu hisab serta lain-lain keperluan kebendaan. Fikiran orang bukan Yahudi mestilah dialihkan ke arah memikirkan soal perdagangan dan perusahaan supaya mereka tidak ada masa untuk memikirkan soal-soal musuh mereka. Akhirnya segala kepentingan akan jatuh ke tangan Yahudi.
Protokol Kelima
Sekiranya ada di kalangan orang bukan Yahudi cuba mengatasi bangsa Yahudi dari segi sains, politik dan ekonomi, maka bangsa Yahudi mestilah menyekat mereka dengan cara menimbulkan pelbagai bentuk perselisihan sehingga wujud konflik sesama mereka. Kesannya, mereka mengambil keputusa untuk tidak mencampuri permasalahan tersebut kerana ianya hanya difahami oleh orang-orang yang memimpin rakyat sahaja.
Protokol Keenam
Untuk memusnahkan perusahaan bangsa bukan Yahudi, ialah dengan cara merosakkan sumber pengeluaran dengan memupuk tabiat membuat kejahatan dan meminum minuman keras di kalangan pekerja, serta mengambil langkah menghapuskan orang orang terpelajar dari kalangan bangsa bukan Yahudi. Semua bangsa bukan Yahudi mestilah dipastikan menduduki mertabat kaum buruh yang melarat.
Protokol Ketujuh
Orang-orang Yahudi wajib menabur fitnah supaya timbul kekacauan, pertelagahan dan permusuhan di kalangan manusia. Bila timbul penentangan terhadap bangsa Yahudi, maka wajiblah orang Yahudi menyambutnya dengan peperangan secara total di seluruh dunia.
Protokol Kelapan
Pemerintah Yahudi akan dikelilingi oleh segolongan besar ahli-ahli ekonomi dan orang Yahudi sendiri akan dikelilingi oleh ribuan ahli-ahli korporat, jutawan dan usahawan.
Protokol Kesembilan
Yahudi akan mendirikan kerajaan diktator dengan membuat dan melaksanakan undang-undang yang tegas, iaitu undang-undang yang akan membunuh tanpa pengampunan. Yahudi akan merosakkan moral pemuda-pemuda bukan Yahudi dengan menanamkan teori-teori palsu dan ilmu-ilmu yang batil.
Protokol Kesepuluh
Yahudi akan membawa masuk racun ‘Liberalisma' ke dalam negara-negara yang bukan Yahudi supaya menggugat kestabilan politik. Pilihanraya diatur supaya boleh memberi kemenangan kepada pemimpin-pemimpin yang dapat bertugas sebagai agen yahudi dalam melaksanakan rancangan rancangan Yahudi.
Protokol Kesebelas
Bangsa Yahudi menyifatkan diri mereka sebagai serigala dan bangsa lain sebagai kambing. Bagi mereka, Yahudi merupakan bangsa yang terpilih dan mereka bertebaran ke atas muka bumi ini sebagai satu rahmat. Berada di perantauan atau negara asing yang nampak sebagai kelemahan, sebenarnya mencerminkan kekuatan yang dapat membawa bangsa itu ke pintu kekuatan di seluruh dunia.
Protokol Kedua belas
Yahudi akan mengubah pengertian tentang kebebasan atau kemerdekaan dengan mentafsirkan istilah itu sebagai mengamalkan apa-apa yang diperkenalkan atau dibenarkan oleh undang-undang sahaja. Kalau bangsa bukan Yahudi diberi permit menerbitkan sepuluh akhbaratau majalah, maka bangsa Yahudi mesti menerbitkan 30 akhbar atau majalah. Perkara ini amat penting kerana ia adalah alat untuk mengubah fikiran rakyat.
Protokol Ketiga belas
Bagi memastikan kejayaan usaha-usaha memonopoli dan mempercepatkan proses keruntuhan, maka bangsa Yahudi hendaklah menghapuskan golongan korporat dari bukan bangsa Yahudi di samping mengadakan spekulasi dan menyebarkan projek mewah, pesta-pesta serta pelbagai bentuk hiburan lain di kalangan bangsa bukan Yahudi kerana semua ini akan menelan kekayaan mereka. Untuk mengalih perhatian orang bukan Yahudi daripada memikirkan persoalan politik, maka agen Yahudi hendaklah membawa mereka kepada kegiatan-kegiatan hiburan, olahraga, pesta-pesta, pertandingan kesenian, kebudayaan dan lain-lain lagi.
Protokol Keempat belas
Para filosuf Yunani mestilah membincangkan kekurangan-kekurangan serta mendedahkan keburukan agama-agama lain. Para penulis Yahudi harus menonjolkan tulisan-tulisan pornografi iaitu mengadakan sastera yang tidak bermakna, kotor dan keji.
Protokol Kelima belas
Apabila mendapat kekuasaan, bangsa Yahudi akan membunuh tanpa belas kasihan terhadap setiap orang yang menentangnya. Setiap pertubuhan yang merancang untuk menentangnya mestilah dihukum dan ahli-ahlinya dibuang negeri. Oleh itu, mesti didirikan sebanyak-banyaknya ‘FREMASONIC LODGE' iaitu tempat-tempat pertemuan rahsia orang orang Yahudi.
Protokol Keenam belas
Yahudi akan mendirikan universiti mengikut rancangan yang begitu tersusun. Pensyarah-pensyarah akan mendidik dan membentuk para pemuda supaya menjadi manusia yang patuh kepada pihak berkuasa (Yahudi). Bagaimanapun, ajaran-ajaran mengenai undang-undang negeri dan politik tidak akan diajar kecuali beberapa orang sahaja yang dipilih kerana kebolehan mereka.
Protokol Ketujuh belas
Yahudi meletakkan kehakiman dalam bidang yang sempit dan terhad. Guaman akan melahirkan orang-orang kejam, tidak berperikemanusiaan dan mempunyai tabiat buruk untuk mencapai kemenangan bagi orang yang dibelanya, walaupun terpaksa menghancurkan semangat keadilan dan mengorbankan kebajikan masyarakat.
Protokol Kelapan belas
The Kings of Jews akan dikawal oleh pengawal pengawal rahsia, kerana orang-orang yahudi tidak akan membuka pinti kepada kemungkinan adanya perancangan untuk menentang kegiatan Yahudi
Protokol Kesembilan belas
Bangsa Yahudi akan membicarakan orang orang yang melakukan kesalahan politik sama seperti orang yang mencuri, membunuh dan kesalahan-kesalahan yang lain. Orang ramai akan memandang kesalahan politik itu sebagai satu kesalahan yang hina dan timbul rasa benci kepada mereka yang melakukannya.
Protokol Kedua puluh
Bank Antarabangsa Yahudi akan memberi pinjaman kepada bangsa bukan Yahudi dengan kadar bunga yang tinggi. Pinjaman yang sedemikian, akan menyebabkan pertambahan kadar hutang berlipat kali ganda. Ekonomi orang bukan Yahudi akan lumpuh secara outomatik kesan pertambahan hutang tersebut.
Protokol Kedua puluh Satu
Yahudi menggantikan pasaran wang dengan institusi hutang kerajaan yang bertujuan untuk menetapkan nilai perusahaan mengikut pendapatan kerajaan. Institusi ini akan menawarkan pasaran 500 sijil pinjaman perusahaan dalam sehari atau membeli sebanyak itu juga. Dengan cara inilah segala perusahaan akan bergantung kepada Yahudi.
Protokol Kedua puluh dua
Untuk sampai ketujuan yang baik iaitu kekuasaan Yahudi yang berkuasa penuh dalam rangka meletakkan dunia dalam pemerintahannya, kadang-kadang kekerasan akan digunakan. Di tangan Yahudilah terletaknya pusat kekuasaan yang paling besar.
Protokol Kedua puluh tiga
Orang Yahudi wajib melatih seluruh umat manusia dalam meningkatkan rasa segan dan malu agar mereka terbiasa dengan sifat patuh dan setia kepada arahan Yahudi.
Protokol Kedua puluh empat
Kerajaan tidak boleh diserahkan kepada mereka yang tidak tahu selok belok pemerintahan. Hanya mereka yang boleh menunjukkan sikap keras, kejam dan boleh memerintah dengan tegas akan menerima teraju kerajaan daripada pemimpin-pemimpin kita (Yahudi).
Protokol Yahudi telah dibawa ke pengetahuan umum pada tahun 1901M, apaila seorang wanita perancis telah mencuri naskhah protokol ini daripada seorang pemimpin tertinggi Freemasonary. Wanita tersebut telah mencurinya diakhir muktamar rahsia (Jewish Masonic Conspiracy) yang diadakan di Perancis. Di dalam naskhah asalnya tidak digunakan kalimah “Yahudi” kecuali di dalam dua tempat sahaja. Ianya hanya menggunakan perkataan “Kita” dan “Orang bukan Yahudi”. Protokol-protokol ini telah diterjemahkan ke bahasa Arab oleh Ust Mohd Khalifah Attunisi. Di bawah tajuk “Protokol Hukama Sohyuni”
Protokol Pertama
Cara memerintah sebaik-baiknya ialah dengan menggunakan kekerasan dan keganasan bukan dengan perbincangan ilmiah. Hak itu terletak kepada kekuatan. Siapa kuat, dialah berhak, kerana dalam hukum alam, kebenaran terletak dengan kekuatan. Sesungguhnya politik tidak sesuai dengan akhlak. Pemerintah yang berpandukan moral bukanlah ahli politik yang bijak. Mereka yang ingin memerintah, mestilah pandai menggunakan tipu helah dan matlamat menghalalkan cara. Minuman keras haruslah digunakan untuk mencapai tujuan itu.
Protokol Kedua
Bantuan-bantuan yang diberikan oleh bangsa yahudi melalui agen-agen Yahudi akan memperkuatkan kaum yahudi. Yahudi akan memerintah bangsa lain seperti bangsa itu memerintah negaranya sendiri, tanpa disedari bahawa mereka telah berada di bawah genggaman yahudi. Ketua pentadbir yang dilantik untuk mengatur pentadbiran negara, mestilah terdiri daripada orang-orang yang berjiwa budak, yang mudah diarah untuk kepentingan Yahudi. Melalui akhbar, Yahudi menggerakkan fikiran orang ramai serta mengambil kesempatan untuk mendapatkan emas, meskipun dari lautan darah dan airmata. Pengorbanan adalah perlu, kerana setiap nyawa dikalangan yahudi berharga seribu orang bukan Yahudi.
Protokol Ketiga
Yahudi akan menjadikan negara bukan Yahudi, sebagai gelanggang pertelagahan manusia yang boleh membawa huru hara, seterusnya menybabkan kemerosotan ekonomi. Yahudi akan berlagak sebagai penyelamat dengan mempelawa masuk ke ‘pasukan kita' iaitu Sosialis, komunis dan lain-lain yang dapat memberi ruang kepada Yahudi untuk menguasai bangsa bukan Yahudi. Dalam alam fikiran Yahudi, wajib ditanam perasaan bahawa semua haiwan itu (bukan bangsa Yahudi) akan tidur nyenyak apabila kenyang dengan darah. Ketika itulah senang bagi Yahudi memperhambakan mereka.
Protokol Keempat
Bangsa Yahudi mestilah menghapuskan segala bentuk kepercayaan agama serta mengikis daripada hati orang bukan Yahudi prinsip ketuhanan dan menggantikannya dengan perkiraan ilmu hisab serta lain-lain keperluan kebendaan. Fikiran orang bukan Yahudi mestilah dialihkan ke arah memikirkan soal perdagangan dan perusahaan supaya mereka tidak ada masa untuk memikirkan soal-soal musuh mereka. Akhirnya segala kepentingan akan jatuh ke tangan Yahudi.
Protokol Kelima
Sekiranya ada di kalangan orang bukan Yahudi cuba mengatasi bangsa Yahudi dari segi sains, politik dan ekonomi, maka bangsa Yahudi mestilah menyekat mereka dengan cara menimbulkan pelbagai bentuk perselisihan sehingga wujud konflik sesama mereka. Kesannya, mereka mengambil keputusa untuk tidak mencampuri permasalahan tersebut kerana ianya hanya difahami oleh orang-orang yang memimpin rakyat sahaja.
Protokol Keenam
Untuk memusnahkan perusahaan bangsa bukan Yahudi, ialah dengan cara merosakkan sumber pengeluaran dengan memupuk tabiat membuat kejahatan dan meminum minuman keras di kalangan pekerja, serta mengambil langkah menghapuskan orang orang terpelajar dari kalangan bangsa bukan Yahudi. Semua bangsa bukan Yahudi mestilah dipastikan menduduki mertabat kaum buruh yang melarat.
Protokol Ketujuh
Orang-orang Yahudi wajib menabur fitnah supaya timbul kekacauan, pertelagahan dan permusuhan di kalangan manusia. Bila timbul penentangan terhadap bangsa Yahudi, maka wajiblah orang Yahudi menyambutnya dengan peperangan secara total di seluruh dunia.
Protokol Kelapan
Pemerintah Yahudi akan dikelilingi oleh segolongan besar ahli-ahli ekonomi dan orang Yahudi sendiri akan dikelilingi oleh ribuan ahli-ahli korporat, jutawan dan usahawan.
Protokol Kesembilan
Yahudi akan mendirikan kerajaan diktator dengan membuat dan melaksanakan undang-undang yang tegas, iaitu undang-undang yang akan membunuh tanpa pengampunan. Yahudi akan merosakkan moral pemuda-pemuda bukan Yahudi dengan menanamkan teori-teori palsu dan ilmu-ilmu yang batil.
Protokol Kesepuluh
Yahudi akan membawa masuk racun ‘Liberalisma' ke dalam negara-negara yang bukan Yahudi supaya menggugat kestabilan politik. Pilihanraya diatur supaya boleh memberi kemenangan kepada pemimpin-pemimpin yang dapat bertugas sebagai agen yahudi dalam melaksanakan rancangan rancangan Yahudi.
Protokol Kesebelas
Bangsa Yahudi menyifatkan diri mereka sebagai serigala dan bangsa lain sebagai kambing. Bagi mereka, Yahudi merupakan bangsa yang terpilih dan mereka bertebaran ke atas muka bumi ini sebagai satu rahmat. Berada di perantauan atau negara asing yang nampak sebagai kelemahan, sebenarnya mencerminkan kekuatan yang dapat membawa bangsa itu ke pintu kekuatan di seluruh dunia.
Protokol Kedua belas
Yahudi akan mengubah pengertian tentang kebebasan atau kemerdekaan dengan mentafsirkan istilah itu sebagai mengamalkan apa-apa yang diperkenalkan atau dibenarkan oleh undang-undang sahaja. Kalau bangsa bukan Yahudi diberi permit menerbitkan sepuluh akhbaratau majalah, maka bangsa Yahudi mesti menerbitkan 30 akhbar atau majalah. Perkara ini amat penting kerana ia adalah alat untuk mengubah fikiran rakyat.
Protokol Ketiga belas
Bagi memastikan kejayaan usaha-usaha memonopoli dan mempercepatkan proses keruntuhan, maka bangsa Yahudi hendaklah menghapuskan golongan korporat dari bukan bangsa Yahudi di samping mengadakan spekulasi dan menyebarkan projek mewah, pesta-pesta serta pelbagai bentuk hiburan lain di kalangan bangsa bukan Yahudi kerana semua ini akan menelan kekayaan mereka. Untuk mengalih perhatian orang bukan Yahudi daripada memikirkan persoalan politik, maka agen Yahudi hendaklah membawa mereka kepada kegiatan-kegiatan hiburan, olahraga, pesta-pesta, pertandingan kesenian, kebudayaan dan lain-lain lagi.
Protokol Keempat belas
Para filosuf Yunani mestilah membincangkan kekurangan-kekurangan serta mendedahkan keburukan agama-agama lain. Para penulis Yahudi harus menonjolkan tulisan-tulisan pornografi iaitu mengadakan sastera yang tidak bermakna, kotor dan keji.
Protokol Kelima belas
Apabila mendapat kekuasaan, bangsa Yahudi akan membunuh tanpa belas kasihan terhadap setiap orang yang menentangnya. Setiap pertubuhan yang merancang untuk menentangnya mestilah dihukum dan ahli-ahlinya dibuang negeri. Oleh itu, mesti didirikan sebanyak-banyaknya ‘FREMASONIC LODGE' iaitu tempat-tempat pertemuan rahsia orang orang Yahudi.
Protokol Keenam belas
Yahudi akan mendirikan universiti mengikut rancangan yang begitu tersusun. Pensyarah-pensyarah akan mendidik dan membentuk para pemuda supaya menjadi manusia yang patuh kepada pihak berkuasa (Yahudi). Bagaimanapun, ajaran-ajaran mengenai undang-undang negeri dan politik tidak akan diajar kecuali beberapa orang sahaja yang dipilih kerana kebolehan mereka.
Protokol Ketujuh belas
Yahudi meletakkan kehakiman dalam bidang yang sempit dan terhad. Guaman akan melahirkan orang-orang kejam, tidak berperikemanusiaan dan mempunyai tabiat buruk untuk mencapai kemenangan bagi orang yang dibelanya, walaupun terpaksa menghancurkan semangat keadilan dan mengorbankan kebajikan masyarakat.
Protokol Kelapan belas
The Kings of Jews akan dikawal oleh pengawal pengawal rahsia, kerana orang-orang yahudi tidak akan membuka pinti kepada kemungkinan adanya perancangan untuk menentang kegiatan Yahudi
Protokol Kesembilan belas
Bangsa Yahudi akan membicarakan orang orang yang melakukan kesalahan politik sama seperti orang yang mencuri, membunuh dan kesalahan-kesalahan yang lain. Orang ramai akan memandang kesalahan politik itu sebagai satu kesalahan yang hina dan timbul rasa benci kepada mereka yang melakukannya.
Protokol Kedua puluh
Bank Antarabangsa Yahudi akan memberi pinjaman kepada bangsa bukan Yahudi dengan kadar bunga yang tinggi. Pinjaman yang sedemikian, akan menyebabkan pertambahan kadar hutang berlipat kali ganda. Ekonomi orang bukan Yahudi akan lumpuh secara outomatik kesan pertambahan hutang tersebut.
Protokol Kedua puluh Satu
Yahudi menggantikan pasaran wang dengan institusi hutang kerajaan yang bertujuan untuk menetapkan nilai perusahaan mengikut pendapatan kerajaan. Institusi ini akan menawarkan pasaran 500 sijil pinjaman perusahaan dalam sehari atau membeli sebanyak itu juga. Dengan cara inilah segala perusahaan akan bergantung kepada Yahudi.
Protokol Kedua puluh dua
Untuk sampai ketujuan yang baik iaitu kekuasaan Yahudi yang berkuasa penuh dalam rangka meletakkan dunia dalam pemerintahannya, kadang-kadang kekerasan akan digunakan. Di tangan Yahudilah terletaknya pusat kekuasaan yang paling besar.
Protokol Kedua puluh tiga
Orang Yahudi wajib melatih seluruh umat manusia dalam meningkatkan rasa segan dan malu agar mereka terbiasa dengan sifat patuh dan setia kepada arahan Yahudi.
Protokol Kedua puluh empat
Kerajaan tidak boleh diserahkan kepada mereka yang tidak tahu selok belok pemerintahan. Hanya mereka yang boleh menunjukkan sikap keras, kejam dan boleh memerintah dengan tegas akan menerima teraju kerajaan daripada pemimpin-pemimpin kita (Yahudi).
Friday, May 28, 2010
tak faham
suatu masa perlu kita renungi
tentang diri sendiri yang tidak akan kekal
kekuatan diri semakin lemah
jejak jalanNya semakin pudar
merentas masa terperosok di daerah temaram
ihsanMu seringku desak
apakan ada daya kekuatan yang mengaut seluruh hiba
salur kapilari tersentak dek renjatan dunia dibawah paras beku
jenuh mata memandang kitaran perilaku
hampir sama setiap hari bagai diri sudah diprogramkan
kekadang sadar bagai sudah dikawal minda oleh lasykar iblis
tapi perasaan perasanku mengawal kesadaran diri
jauh terlempar dari ruang kosmik
semangatku sudah sirna
sama sekali tidak mengerti tentang tingkah laku luar batasan
apakah ada yang mengerti?
tentang diri sendiri yang tidak akan kekal
kekuatan diri semakin lemah
jejak jalanNya semakin pudar
merentas masa terperosok di daerah temaram
ihsanMu seringku desak
apakan ada daya kekuatan yang mengaut seluruh hiba
salur kapilari tersentak dek renjatan dunia dibawah paras beku
jenuh mata memandang kitaran perilaku
hampir sama setiap hari bagai diri sudah diprogramkan
kekadang sadar bagai sudah dikawal minda oleh lasykar iblis
tapi perasaan perasanku mengawal kesadaran diri
jauh terlempar dari ruang kosmik
semangatku sudah sirna
sama sekali tidak mengerti tentang tingkah laku luar batasan
apakah ada yang mengerti?
Tuesday, May 25, 2010
law of interaction

salam rakan-rakan, pada kali ini, saya ingin berkongsi perihal tentang hukum tarikan atau law of interaction. kelmarin, ketika menghadiri sebuah bicara tazkirah yang telah di gepalai oleh ustaz Ateh, beliau ada mengupas perihal law of interaction yang secari naturalisasinya bertindak balas daripada tindak-tanduk manusia. setiap manusia secara alaminya mencorak tindak-tanduk mereka sendiri hasil pemikiran masing-masing. baiklah, saya banyak membebel, dengan erti bahasa mudahnya seseorang yang berfikir positif, akan menarik daya-daya juga elemen-elemen positif yang kita fokuskan supaya sebati dengan diri mereka. tuntasnya, jika kita berimaginasi yang kita akan kaya, dan kita ucap dan rangsang minda kita dengan kaya contohnya, secara tidak langsung akan membantu mencapai apa yang kita fikirkan. baiklah anak-anak, kalau anak-anak bosan, jagan sebut bosannnnnnnnnnnnnnnnnnye, ataupun tulis di dinding facebok bosannnnnnnnnn!!! sebab anda akan bertambah bosan. ustaz Ateh juga ada menegaskan bahawa dalam sebuah hadis Qudsi, Allah S.W.T telah berfirman secara mafhumnya, "Aku akan kabulkan mengikut apa yang dihajati oleh hamba Ku." ( betulkan saya jika salah). jadi, mula dari sekarang selalulah berfikiran positif dan bersangka baik untuk mendapat yang baik-baik sahaja. kita menarik apa yang kita fokuskan, itulah law of interaction.
Sunday, May 23, 2010
muak
lagu dekat blog saya menjengkelkan kah?..jika ya, tolong respond..saya pun terkadang rasa ia amat menjengkelkan juga.
Subscribe to:
Posts (Atom)
