Sunday, March 24, 2013

24 March 2013

setelah beberapa ujian yang aku lalui sejak kebelakangan ini, sedikit sebanyak dah ubah persepsi aku tentang diri aku sendiri. kadang-kadang kita dah susun cantik perancangan dan usaha. tapi ketentuan dan takdir tetap milik Allah. nak cakap aku diduga yang berat, aku yakin ada orang lain yang sedang diuji lebih berat dari aku. itulah benchmark atau penanda aras yang aku gunapakai.

kalau nak di ikutkan nafsu, kepala memang jem dok pikir pasal gaji yang tak cukup. aku mengaku. hidup aku terlampau banyak rungutan. dari rungutan-rungutan kecil itulah yang memberi impak besar dalam attitude  dan mind set aku.

aku perlu terus bersangka baik. terus pikir yang positif. kurangkan rungutan. sangka baik pada Allah. sekarang nampak semua payah tapi aku yakin ada "something special" untuk aku.

aku memang lambat dalam buat keputusan.aku terlalu banyak pikir implikasi pada hari akan datang tentang sesuatu pilihan yang aku ambil.

memang lambat gila.


No comments:

Post a Comment