Wednesday, March 9, 2011

dear misery me

bismillah

banyak benda aku belajar hari ni. based on the experiences. aku jadi diam. hanya mampu bermonolog dengan Tuhan saja. bila hati dah serabut, hidup tak tentu. nak buat ape pun semua macam tak de makne. ape benda yang datang, aku buat tak endah. orang nak cakap pun takpe. macam dah kebas dah. semuanya punca dari hati lah. rase macam nak jadi budak-budak balik..:(... tiap ari cume pikir pegi sekolah, balik sekolah terus makan, pastu pegi main bola, tak pun main doktor-doktor atau kawen-kawen dengan anak pak cik ajar ngaji. susah jugak jadi dewasa ni. aku harap aku tak jadi down macam dulu lagi. cukuplah aku berlaku zalim terhadap diri sendiri. time tu makan tak terurus. pegi kelas pun macam tak pegi. dulu aku suke bercakap (dalam alam maya lah) sebab nak carik kawan, tapi bile masalah tu datang, satu plot yang merubah hidup aku. aku jadi pemarah,pendiam,dah tak campur orang. orang pun start cakap aku sombong.aku rase bersalah gak pada certain members yang tetibe dah tengok aku lain. dulu happy go lucky je pastu jadi pemarah dan layan nak tak nak je. tak pelah, salah aku jugak. pikir sangat masalah ni. time tu sebab cinte lah. dahla man, die pun dah selamat. dah jadi tunangan pulak kan.ntah-ntah dah ijab kabul.asal die bahgia sudah. alah citer lame lah. bende tu pun dah jadi sejarah. from that day. that was the day that i promise i never sing a loves if it does not exist. cewah. paramore jap.huhu.sejak dari tu, aku jadi takut. walau tengok orang hidup berpasangan ni rase macam bahgia, tapi percentage perasaan takut tu lagi banyak. ntah sampai bile la jadi camni. takut kene tipu, takut dipermainkan,takut hati jadi sakit, takut kehilangan lagi.....

then, bile aku pikir-pikir balik, sekarang ni kebanyakkan (tapi tak semua)wanita carik yang ade duit, hensem, kachak, tinggi (mungkin jugak), bertubuh sasa. lau cakap nak yang jujur baik hati?.kentut lah...sume orang bole berlakon. jadi possibly aku cume berusaha untuk ke arah ade duit jela.yang lain out of list. betul jugak, kalau takde duit, nak sumbat ape kat mulut bini tu nanti?...jadi sabarlah ye man, nak carik orang yang sanggup kongsi hidup dengan ko susah. dulu pun die siap janji nak kongsi hidup kan?..sudahnye?..ok. i get it. bahaya berjanji kalau tak dapat penuhi. sekarang ni cume doakan jelah kawan-kawan yang sedang berusaha ke arah tu supaya dipermudahkan. amin.dan yang penting, berbaik-baik dengan semua orang. orang sakitkan hati ko pun chill je. ade peluang nyak balik.haha..amboi, kuat ke nak nyak orang?

berbalik pada niat asal nak tulis entri ni, (ntah camne bole melencong kat citer tu plak), bile dah jadi besar ni, ok kite tukar lah. bile dah keluar zon selesa ni, banyak benda kene pikir dulu betul-betul sebelum amek tindakan. masalah pun memang banyak lah yang datang bertimpa-timpa. boleh ke aku nak harung semua ni?...dilemma sungguh. silap buat keputusan je boleh affect whole your life tahu?... ok, jadikan ape yang kau dapat dalam minggu ni sebagai medium untuk turn over hidup kau. orang nak cakap kau macam-macam pun takpe. rase dulu sume sakit tu. please jadi lagi ikhlas. ok lone renjer!!! (bukan rainger ek) u can do it.

ske plak tengok agnes dalam citer despicable me ni. comel!!!.kalau ade anak macam ni.hehe.



time ni die cakap "does this count as annoying?" sambil buat bunyik pak puk pak puk.


time ni plak lepas die dapat patung unicorn yang die nak sangat. haha. comel giler time die cakap "it's so fluffy"

ok me, chillax...

No comments:

Post a Comment