Sunday, August 28, 2011

between dreams, responsbility and love?

bismillah

perkara pertama benda yang aku pikir lepas abis study, transportation. aku nak carik satu mini austin. tapi skang ni macam dah jauh je angan-angan tu. ni semua gara-gara tanye kazen aku, engine L2S boleh letak dalam austin ke tak. last-last boleh melalut terpengaruh dengan kancil convert dia. begitu jugak dengan vespa. hurmmm...aku dengan vespa macam tak de jodohla.. :(

 pasni, aku berangan nak beli semua barang yang tertangguh nak beli sejak dari dulu lagi. drum set, kasut macbeth, surfboard dan others. juga nak buat aktiviti yang aku teringin sangat nak buat dari dulu lagi. tapi faktor ekonomi dan masa menjadi penghalang macam pergi melancong dan panjat gunung. ceh, macam tulis novel cinta pertama yang terlarang pulak. ultimately, semua benda-benda ni kene beli atau buat senyap-senyap tanpa pengetahuan my emak..huhu. kalau tak, macam biasalah.

nampak semua materialistik dan lebih kepada kepentingan peribadi la plak angan-angan aku ni. ade jugak impian aku dah nekad nak buat untuk parents aku. tapi dok sebut selalu kang tak jadi pulak. takpelah, simpan dalam hati dulu. lebih kepada responsibility aku sebagai anak. aku rase aku belum jadi anak yang terbaik lagi untuk parents aku. banyak perkara yang parents aku semacam hilang percaya pada aku tapi aku belum buktikan. semua perlu masa dan duit. aku harap sangat-sangat aku sempat. seriously, aku berjuang habis-habisan dan terpaksa tolak jauh dahulu kehendak-kehendak aku tu. mungkin kita tak tahu ape hikmah dan kebaikan dari sesuatu perkara yang terjadi. nampak skang memang aku loser, tapi kesudahannya kita pun tak tahu.

love?....


selamat berpuasa and grab peluang ramadhan di malam-malam terakhir.



3 comments:

  1. whoaa. adik kawen dulu
    langkag bendul ni :)
    benda baik xpela :) ok jer

    ReplyDelete
  2. hehe..xpela...sy tak kesah pun die nk kawen dlu..hehe
    langkag tu ape cikgu?...
    kosa kata baru ke?..hehee.. :P

    ReplyDelete
  3. salah la. *langkah.

    ReplyDelete