Sunday, September 25, 2011

sunday. september 25, 2011

weekday. bangun pagi, macam biasa sambung tido balik. bangun balik, tak tahu aku nak buat ape. just review satu minggu ni aku buat ape. dalam seminggu ni ape kejayaan kecil yang aku dah capai.
1. aku maintain bangun awal pagi (kecuali weekend, tido balik)
2. aku berjaya siapkan kerja on-the-time
3. berjaya pergi gunting rambut (nampak macam nonsense, tapi kejayaan besar bagi aku,sebab kalau boleh aku nak simpan rambut)


lessons of the week:
1. aku kena belajar belajar tenang dan kawal temper. bila dah temper. menyirap sampai naik kepala. susah nak berfikir secara logik. tak suke betul la bila dah hilang sabar ni. macam mane nak pikul tanggungjawab yang besar-besar lepas ni kalau tak boleh bersabar dengan benda yang kecik kan?.ya Allah, bagilah kepadaku kewarasan untuk berfikir.

2. kena kurangkan sarcasm. rase macam buat benda tak berfaedah bila dah over-sarcasm.

3. bila kita macam lambat nak buat keputusan, orang label dungu. bile kite buat keputusan on-the-spot, orang akan salahkan kita buat keputusan terburu-buru. jadi, biar lambat asal selamat.

No comments:

Post a Comment