Sunday, September 25, 2011

Junko Furuta

pernah tak kalian mendengar kisah menyayat hati yang berlaku ke atas seorang remaja Jepun, Junko Furuta suatu masa dahulu?. kemungkinan belia yang lahir pada lewat 1980's dan awal 1990's tidak mengetahui akan kejadian malang ini.

kisah bermula dilaporkan apabila Furuta, 16 (89) telah dikurung dan dipenjara oleh 4 orang lelaki termasuk dirumah Kamisaku (salah seorang pembunuh terlibat). sepanjang 44 hari Furuta dikurung, bermula 25 november 1988 hingga 4 january 1989, terlalu banyak penyeksaan demi penyeksaan yang ditanggung oleh Furuta.

antara penyeksaan yang ditanggung oleh beliau:
1.dirogol (satu sumber mengatakan >400 x)
2. dipaksa minum kencing sendiri
3.benda asing seperti rokok, botol, tulang ayam dan gunting dimasukkan kedalam kemaluan
4.juga, mercun dan bulb mentol diletupkan didalam kemaluannya
5.diperlaku seperti punching beg
6. dumbell dihentak ke perut
7.putingnya dicabut dengan plier
8. suatu ketika, kaki,lengan,muka dan perut disimbah cecair mudah terbakar dan dibakar.

sehari kemudian Furuta mati kerana tak tahan akibat diseksa sedemikian rupa. Mayatnya dimasukkan kedalam tong drum 55 gallon dan dipenuhkan dengan simen. yang dikesalkan, para pembunuh hanya dipenjara 8 tahun saja sebelum dibebaskan kerana kes ini dikategorikan sebagai juvana.

In memory 1972-1989

Concrete, filem yang mengisahkan tentang cerita pembunuhan Furuta.

semuga kita ambil iktibar kejadian ni dan berhati-hatilah kawan-kawan. Look over adik wanita anda dan juga kawan-kawan wanita, berhati-hatilah. jangan merasa terlalu bebas kesana-kemari.

No comments:

Post a Comment